Emma Maembong Pilih Pilot Sebagai Teman Hidup

Dah tahu pasal Emma Maembong Pilih Pilot Sebagai Teman Hidup? Jemput baca, tinggalkan komen, dan share!

Assalamualaikum semua. Hari ni kita tengok di media sosial artis jelita Malaysia Emma Maembong menikah. Heboh di serata medsos dia kahwin dengan juruterbang hensem... Wah tahniah la ye kepada Emma dan pasangan, dan juga kepada sesiapa yang dikurniakan jodoh hari ni... 

Semoga hubungan yang dijalin kekal hingga akhir hayat. Kat bawah ni saya selitkan sikit beberapa artikel dari medsos kita. Jom baca... 

Emma Maembong Pilih Pilot Sebagai Teman Hidup

Emma Maembong sah bergelar isteri kepada Muhammad Shazli Azhar

[post_ads]
Emma Maembong Pilih Pilot Sebagai Teman Hidup

Gambar sumber MyMetro. Artis Malaysia Emma Maembong sah bergelar isteri kepada Muhammad Shazli Azhar, 32 , dengan sekali lafaz dalam majlis pernikahan di Dunia Melayu Bukit Damansara jam 11.59 pagi, hari ini.

Emma, 27, atau nama sebenarnya Fatimah Rohani Ismail yang berwalikan bapanya, Ismail Embong dinikahkan Penolong Pendaftar Nikah, Cerai dan Rujuk Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan, Mohammad Akmal Abdul Aziz

Pada majlis itu, Emma menerima mas kahwin RM2,000 berserta senaskhah Al-Quran berserta lima dulang hantaran daripada pihak lelaki dengan wang hantaran dirahsiakan, manakala pihak perempuan menyerahkan tujuh dulang.

Pelakon Cemburu Seorang Perempuan terbabit mengakui sangat bersyukur akhirnya impian mendirikan rumah tangga berjalan lancar. Sumber MyMetro


Emma Maembong Pilih Pilot Sebagai Teman Hidup
Gambar sumber BH Online


Wang hantaran dirahsiakan atas permintaan keluarga

Selain adik-beradik Emma seperti Chacha Maembong, rakan artis lain yang hadir adalah Mawar Rashid, Alvin Chong, Aprena Manrose dan Oktovia Manrose.
Anggun mengenakan persalinan rona putih rekaan Ezuwan Ismail, Emma atau nama penuhnya, Fatimah Rohani Ismail bersyukur perancangan sejak beberapa bulan lalu lancar.
“Alhamdulillah, impian, niat dan hajat yang saya simpan selama ini dipermudahkan. Tarikh nikah hari ini sangat cantik, jadi mengapa tidak kami abadikan sebagai detik bahagia saya dan suami.
“Biarpun semuanya berlaku dengan begitu pantas, saya percaya ada hikmah tersendiri hingga menyatukan kami sebagai pasangan suami isteri yang sah.
“Semoga permulaan fasa baharu ini akan terus mematangkan saya dan suami... Insya-Allah,” katanya yang tampak ayu dengan tata rias Nad Ismail. Sumber BH Online
[post_ads_2]
Emma Maembong Pilih Pilot Sebagai Teman Hidup
Gambar sumber Astro Awani.

Duta minuman Yobick 

Emma mengakui, sikap, kesungguhan dan keberanian suami antara yang memikat hatinya.

Sementara itu, Muhammad Shazli menyifatkan isterinya, selain memiliki kecantikan, sangat rajin bekerja.

“Dia mempunyai hati yang baik. Dia tahu apa yang diinginkan dalam hidupnya, selain mengutamakan keluarga, seperti mana diri ini. Dia sangat tegas dalam soal membuat keputusan.

“Malah saya melihat dia juga jenis yang ada ramai kawan, namun memilih yang betul-betul boleh rapat dengannya,” kata jejaka yang membesar di Selangor itu. Sumber Astro Awani

Instagram sebagai media menyatukan jodoh


Amacam korang pulak macam mana? Ada calon pilot idaman hati tak nak dibuat suami... Hehehe. Semoga korang yang tak sampai jodoh lagi tu cepat-cepat dapat kahwin ye. Termasuk la tuan blog ni huhuuu... 

Tekan [HOME ##home##] untuk kembali ke laman utama. 

COMMENTS

BLOGGER: 2
  1. Alhamdulillah. semoga kekal hingga ke Jannah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. alhamdulillah.. terima kasih kak sudi singgah blog saya.

      Padam

/fa-instagram/ Recent Instagram Post

Nama

Agama,3,Agong,5,Android,5,Anime,1,Artikel,2,Berita,7,Bisnes,3,Blog Tips,3,Bola Sepak,1,Cari Jodoh,2,Disney,1,Event,5,Facebook,6,Fakta,8,Food,1,Frozen,1,Galleri,9,Game,1,Gaya Hidup,10,Google,2,Hanoi,1,Hiburan,12,Horror,2,Huawei,2,Hubungan Diplomatik,2,Indonesia,2,Instagram,5,IOS,3,Istana Negara,2,Johor,2,Kedah,1,Kelantan,1,Kesihatan,4,Kuantan,3,Malaysia,9,Marvel,1,Mercu Tanda,4,Mesir,1,Movie,5,Mufti Pahang,1,Muzik,2,Pelancongan,4,Penceraian,2,Perkahwinan,4,Photoshop,3,Premiere,1,Raja Permaisuri,2,Sahabat,1,Samsung,3,Selebriti,5,Shop,4,Smart-Phone,12,Soal Hati,5,Spotify,1,Sukan,1,Sultan Kelantan,1,Teknologi,11,Telegram,1,Travel,4,Trivia,1,Tular,4,Tun Mahathir,2,Turki,1,Tutorial,6,Twitter,4,Vietnam,1,WhatsApp,4,Woman,4,YouTube,3,
ltr
item
Anwar Zakuwan .Com: Emma Maembong Pilih Pilot Sebagai Teman Hidup
Emma Maembong Pilih Pilot Sebagai Teman Hidup
Dah tahu pasal Emma Maembong Pilih Pilot Sebagai Teman Hidup? Jemput baca, tinggalkan komen, dan share!
https://assets.hmetro.com.my/images/articles/hm20shaz_1582173626.jpg
Anwar Zakuwan .Com
https://www.anwarzakuwan.com/2020/02/emma-maembong-pilih-pilot-sebagai-teman-hidup.html
https://www.anwarzakuwan.com/
https://www.anwarzakuwan.com/
https://www.anwarzakuwan.com/2020/02/emma-maembong-pilih-pilot-sebagai-teman-hidup.html
true
6411884237974842672
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy